A legfontosabb gyógygombák: Shiitake és Mitake

Évezredek óta, meghatározó részei a gyógygombák a távol-keleti gyógyászatnak. Ezt a tudást ma már a nyugati medicina is elismeri, nem véletlen, hogy Európában is egyre nagyobb a gyógygombák népszerűsége. Márcsak ezért is érdemes megismerkedni velük.

 

Keleten, a gyógygombákat egyenesen az istenek eledelének tekintették, a reishi, a shiitake és a maitakegyógyhatásait már az i.e. III. százban feljegyezték. Ezek a gombák igen értékesek voltak, és nemcsak a szó átvitt értelmében: volt idő, amikor aranyárban fizettek értük.

 

Mielőtt végigvennék a legfontosabb gyógygombák hatásait, egy fontos szabályt rögzítsünk: nyers gombát kizárólag ellenőrzött forrásból vásároljunk, ha táplálékkiegészítő formájában fogyasztjuk, és nézzünk utána, honnan származik a készítményben használt alapanyag. A gyógygombák ugyanis, szinte szivacsként szívják magukba a környezetükben lévő anyagokat, ezért fontos, hogy termőhelyük ne legyen szennyezett. Arról is bizonyosodjunk meg, hogy a feldolgozásuk, szállításuk, tárolásuk is megfelelő módon történt, máskülönben veszíthetnek hatékonyságukból. Táplálékkiegészítők esetén kizárólag a prémium minőségű termékek közül válasszunk.

 

Shiitake (Lentinusedodes): tartalmazza az emberi szervezet számára nélkülözhetetlen esszenciális aminosavakat, a benne lévő eritadenin felgyorsítja a koleszterin-anyagcserét, ezáltal megóvhat az érelmeszesedéstől. Védi az érfalakat és szívet, erősíti a májfunkciókat. A shiitake gomba javítja a vérkeringést, sok esetben hozzájárul a krónikus fejfájás, és a fülzúgás csökkenéséhez. Legfontosabb összetevője a lentinán, amely rendkívül erős antioxidáns, valósággal felturbózza az immunrendszert, sikerrel használható a HPV ellen, Japánban a rák kiegészítő kezelésére használt szer. TUDJON MEG TÖBBET: http://ahcc.hu/about

 

Mitake(Girofolafrondosa, bokrosgomba): támogatja az immunrendszert, és a magas tápérték révén, az egész test működését. Az egyik leghatékonyabb gyógygomba, ha a degeneratív betegségekkel szeretnénk felvenni a harcot. Bővelkedik aminosavakban, káliumban, vasban, és magnéziumban, segítségével megelőzhető a vérszegénység, továbbá nyugtatja az idegeket, csökkenti a stressz tüneteit. A bokrosgomba gazdag B1, B2 és B3-vitaminokban, ezért a vegetáriánus étrend fontos kiegészítője lehet. Fellelhetünk benne ezen kívül a méregtelenítésben és a bélflóra egyensúlyának fenntartásában fontos szerepet kapó béta-glükánt és antioxidáns poliszacharidokat.

 

Források: Dr Márkus Barbara, természetgyógyász, lélekterapeuta

http://www.eletmod-magazin.com/gyogygombak/gyogygombak


https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5302426/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4684115/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3249912/