A tavasz 8 legerősebb antioxidáns csemegéje

Tavaszi zöldségekkel, gyümölcsökkel segítheted szervezeted megelőzni az általános betegségeket, de még a rákot is.

 

Spenót

 

A spenót a legkorábbi friss zöldség, április végén május elején már fogyasztható. Legismertebb pozitív tulajdonsága magas folsavtartalma, minek köszönhetően segít megelőzni a vashiányos vérszegénység kialakulását. Emellett azonban számos szabadgyök ellenes vegyületet is tartalmaz.

 

Retek

 

A vidám piros gumós hónapos retek az egyik legkorábban termő zöldségfajta. Március végén már elvethető és onnantól számítva 4-5 héten belül fogyasztható. Rokonához, a fekete retekhez hasonlóan antioxidáns hatású, emellett jót tesz az epének és serkenti a szervezet anyagcserefolyamatait.

 

Spárga

 

A spárga glutation nevű antioxidánsa semlegesíti a rákkeltő anyagokat a szervezetben, így védelmet biztosít a szabadgyökök káros hatásaival szemben. Ezenkívül B6-vitamin-tartalma miatt nélkülözhetetlen az immunrendszered erősítéséhez. A spárga április-május környékén már terem a konyhakertekben.

 

Brokkoli

 

A brokkoli palánták április közepe felé már kiültethetők és onnatól kezdve nagyjából öt hét múlva fogyasztható a növény. A hazai konyhakertekben sajnos még nem igazán elterjedt, pedig az apró fácskára emlékeztető keresztesvirágzatú a legerősebb rákellenes zöldség.

 

Paradicsom

 

Klorogénsav-tartalma miatt a frissen szedett paradicsom fogyasztásával csökkentheted a rákkeltő anyagok - például a cigarettafüstben előforduló nitrózaminok - hatását. Emellett a paradicsom igen gazdag likopinban is, mely vegyület védelmet biztosít a rák, illetve a szívbetegségek kialakulásával szemben. Május végétől már érik a konyhakertekben a paradicsom.

 

Zöldborsó

 

Magas C-vitamintartalma miatt a zöldborsó erős antioxidáns hatással bír. Május vége felé már érik az édes hüvelyes növény, mely klorofilltartalma miatt segít a szervezetnek elleneállni a környezetből érkező szabadgyökök DNS-károsító hatásainak.

 

Eper

 

A május második felétől érő gyümölcs igazi antioxidáns-bomba, könnyedén elbánik a káros szabadgyökökkel, így kifejezetten hatásos a daganatos megbetegedések ellen. Ezenkívül csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát, valamint serkenti az anyagcserét.

 

Cseresznye

 

A május végétől erő cseresznye számos olyan hasznos vegyületet tartalmaz, mely komoly szerepet játszik a szabadgyökök elleni küzdelemben. A gyümölcshúsban található klorogénsav csökkenti a szervezetbe került káros anyagok egészségromboló hatásait. Így például semlegesíti a cigarettafüstben lévő nitrózamint.

 

Forrás: http://femina.hu/egeszseg/rak_ellen_ime_a_tavasz_8_legerosebb_antioxidans_csemegeje/