Egészséges nyári tippek

Amellett, hogy élvezzük a napsütést, a vízpartot, a finom gyümölcsöket, a nyári időszak hihetetlenül kedvező hatással van egész szervezetünkre. Hogyan fordítsuk 100%-osan a magunk hasznára a forró hónapokat? 

 

D-vitamin

Mindenki hallott már a D-vitaminról, de nem mindenki van tisztában azzal, mennyire fontos szervezetünk egészsége szempontjából. A D-vitamin segíti a kalcium felszívódását a táplálékból, így fontos szerepet tölt be az erős és egészséges csontok kialakításában. Korábbi kutatások arról számoltak be, hogy a D-vitamin csökkenti bizonyos ráktípusok, a magas vérnyomás, a cukorbetegség, a szklerózis multiplex és más krónikus betegségek előfordulását. Az átlagos magyar táplálkozás nem sok D-vitamint tartalmaz, önmagában étkezéssel nem is igen lehet a megfelelő D-vitamin szintet biztosítani. Nyáron azonban könnyen hozzájuthatunk a szükséges mennyiségű D-vitaminhoz, ha kellő időt töltünk a napon. A mérsékelt napozás tehát nem csak egyszerűen kellemes dolog, hanem nagyon egészséges is. 20 perc napozással, heti 2-3 alkalommal biztosíthatjuk szervezetünk számára a megfelelő D-vitamin-mennyiséget. Ez nem azt jelenti, hogy feküdjünk ki a napra és süljünk rákvörösre, azonban figyeljünk arra is, hogy a ruhánkon nem hatolnak át a Nap sugarai, így hiába „napozunk” akár órákon át is, ha be vagyunk bugyolálva. Természetesen kerüljük el azokat az időszakokat, amikor az UV-sugárzás nagyon magas, hiszen azzal többet ártunk szervezetünknek, mint amennyi hasznunk származik a D-vitaminból. 

 

Halolaj

A halolaj amellett, hogy javítja az agy, a szív, valamint az erek működését, megóv minket a leégéstől is. Korábbi kutatás bizonyította, hogy azok, akik rendszeresen fogyasztanak halolajat, nehezebben égnek le a napon. Természetesen itt sem arról van szó, hogy egy kis halolaj bevételével máris órákat tölthetünk a napon anélkül, hogy leégnénk, de normális kereteken belül hatékony védelmet élvezhetünk a halolaj segítségével. Kapcsolat figyelhető meg a rendszeres halolajfogyasztás és a rosszindulatú bőrráktípusok előfordulás valószínűségének csökkenése között is. Szemünket is védi a napfény káros hatásaitól.

 

Kókuszolaj

Nagyon fontos, hogy napozás közben kellő védelmet biztosítsunk bőrünknek. A legtöbb naptej tele van különböző mesterséges, mérgező anyagokkal. Kiváló alternatívát jelent ezért a természetes kókuszolaj, mely képes megszűrni a Napból érkező UV-sugarak 30%-át. Érdemes a kókuszolajat belsőleg és külsőleg is alkalmazni a megfelelő hatás érdekében. A kókuszolaj megfiatalítja és puhává varázsolja bőrünket, emellett erős gombaölő hatással is bír. A sós víz lemossa, ezért tenger mellett gyakran kell újra és újra a bőrt bekenni vele.

 

Olívaolaj

Kiváló bőrvédő. Sok görög szigeten a helybeliek csak ezzel kenik a bőrüket és nem is égnek le soha. Még jobb a hatása, ha belsőleg is fogyasztjuk az olívaolajat a nyári saláták elengedhetetlen részeként.

 

A víz

Nyáron minimum három liter kell, mert az ember „vízhűtéssel” működik, sőt, 37 C fok felett csak ezzel a módszerrel képes a testhőmérséklet emelkedését kivédeni. 

 

Forrás: https://www.vitalmagazin.hu/