Ezt add a gyereknek

Bár még nincs igazi választék, azért találni olyan zöldséget-gyümölcsöt, ami felvértez erővel.

Hosszúra nyúlt a tél, az ily módon kialakuló napfény- és vitaminhiányos állapot miatt pedig nő a megbetegedés veszélye - különösen a kicsik körében. Bár ilyenkor még nincs túl nagy választék zöldségekből és gyümölcsökből, azért találsz olyanokat a boltok polcain és a piaci standokon, a melyek védelmet nyújtanak a gyerek szervezetének a kórokozókkal szemben - ráadásul nem kerülnek egy kisebb vagyonba. Ha kíváncsi vagy, melyek ezek, olvass tovább!

 

A grépfrút tele van C-vitaminnal és flavonidokkal, melyek nagymértékben támogatják az immunrendszert. Ha a gyerek kesernyésnek találja, csavard ki a gyümölcs levét, hígítsd ásványvízzel, majd ízesítsd mézzel.

 

A káposzta sok immunerősítő glutationt tartalmaz. Több fajtája is létezik, úgymint például fehér, piros, kínai. Levesben és köretként is finom, de nyersen, salátaként fogyasztva a leghatékonyabb.

Bár még nincs igazi választék, azért találni olyan zöldséget-gyümölcsöt, ami felvértez erővel.

Az ilyenkor is kapható a brokkoliban sok-sok A-, C-vitamin, valamint glutation található. Ha egy kis sajttal köríted a fogást, immunerősítő B- és D-vitamint is juttathatsz csemetéd szervezetébe.

A petrezselyem az egyik legnagyobb tára a vitaminoknak és ásványoknak, így fokozza a test ellenálló képességét bármely fertőző betegséggel szemben.

A karfiol kiváló C-vitamin-forrás, már néhány rózsája fedezheti a kicsi napi szükségletét.

Friss gyümölcs ilyenkor még kevésféle van, de az aszalt verziókból érdemes minél többet adnod a gyereknek - leginkább a hagyományos nassok helyett, melyek leginkább csak felesleges kalóriákkal vannak tele.

A fokhagyma telis-tele van antioxidánssal. Persze, nem várhatod el a gyerektől, hogy nyersen fogyassza, de szinte bármilyen ételbe belefőzhetsz egy-két gerezdnyit.

A gombára sokan azt mondják, nem jó semmire - pedig gazdag antioxidánsokban, ásványi anyagokban és B-vitaminokban, melyek fontos szerepet játszanak a fertőző betegségek megelőzésében.

A sárgarépában fellelhető A-vitamin fontos szerepet játszik az immunrendszer működésében, de a szemnek és a bőrnek is jót tesz. Fogyasztható nyersen, de a kíméletes hőkezelés során is megőrzi vitamintartalma jó részét.

Forrás: femina.hu, Bácskai Dóra