Légy energikusabb! 8 ötlet tavaszi fáradtság ellen

Az Urban Eve blog kedves inspiratív ötletei tavaszi fáradtság ellen.

Jó hírem van: a tavaszi fáradtság annyiban jobb az őszinél, hogy már nem csak látjuk az alagút végét, de kinn is vagyunk a fényben.

Csak közben jól elfáradtunk. :) Ezért most töltekezni sokkal egyszerűbb. Ha teljesen kikészültél, akkor a Tankolós cikkem az elsőszámú támaszod. Ha ideges és feszült vagy, akkor előbb próbálj meg megnyugodni — ötletek itt, és még zene is van hozzá. Ha csak úgy simán nyűgös vagy, és felütötte a fejét a mindenmindegyitisz, akkor pörgesd át az Inspiráció kategóriát, kapásból a legtöbb Miért ne? cikk jó jelölt — persze ne csak olvass, hanem tessék csinálni is valamit! Íme még néhány ötlet a status quo borítására. :)

 

Játssz az ízekkel! Minél több étkezésedet dobd fel friss zöldségekkel — azezonja van a medvehagymának, csíráknak, és mindenféle leveles zöldnek (nálam a madársaláta-rukkola-bébispenót-mángold quartett a befutó).

 

Használd az illatokat! Vegyél magadnak egy csokor (vagy cserép) jácintot, szellőztess egy nagyot, és hagyd, hogy a friss levegő körbevigye az illatát a lakáson. Használhatsz illóolajakat (a citrusos illatok nagyon frissítőek), vagy illatmécsest. Ha olyan helyen dolgozol, ahol nem veszik jó néven, ha “szagosítasz”, vidd magadon a tavasz illatait. Persze, csak diszkréten. :) A parfümödet lecserélheted egy frissebb illatra, sőt, a testápolót, tusfürdőt is felválthatod valami vidámabbra, ami kevésbé emlékeztet a télre.

 

Válaszd a színeket! Azokat az árnyalatokat keresd, amelyektől te jobban érzed magad. Én tavasszal imádom az almazöldet és a narancssárgát, de lehet, hogy neked a fukszia és a citromsárga jön be, esetleg a türkizkék vagy a levendulalila. Kísérletezz, és dönts aszerint, hogy téged mi motivál! :)

 

  • Ötletek otthonra: Cserélj párnákat a kanapén, takarót az ágyon, tegyél ki vidám szalvétát. válaszd a legrikítóbb színű bögrédet a reggeli teához vagy kávéhoz.

 

  • Ötletek a ruhatáradhoz: Vedd elő a színes sálaidat, szerezz be egy élénk színű nadrágot, és persze ott van a sokféle színes kiegészítő és körömlakk, amivel játszhatsz. A legtöbb ember egész télen a fekete télikabát uniformisában jár, és sokan még most is ragaszkodnak hozzá. Igen, piros kabátban nagyon kilógsz a sorból (tapasztalatból mondom), de annyira jó! :)

 

Sétálj! Többet, és gyakrabban, mint egyébként. Még nem biztos, hogy meleg lesz, úgyhogy legyen nálad kendő (kösd meg pl. így!), és öltözz fel alaposan, mert árnyékban kifejezetten hűvös van még, de a mozgás és az elő-előbújó napfény határozottan jót fog tenni a hangulatodnak. Közben hallgasd a természet hangjait (egyre több madár áll neki dumálni a városban is!), keresd az apró virágokat, rügyeket, gyönyörködj a kék égben, és igyekezz semmire sem gondolni.

 

Indítsd mozgással a reggelt! Nem teljes órás edzésre kell gondolni (bár ha ahhoz van kedve, hajrá!!). Elég egy kis csípőkörzés, negyed óra jóga (néhány kör napüdvözlet és légzőgyakorlat plusz csendben ücsörgés és ráhangolódás a napra — LEGJOBB), vagy egy kis improvizált tánc reggelikészítés közben — kívül-belül felpezsdít. A tornát egyébként is érdemes rutinná tenni, de ha elmaradt, és kezdesz rosszkedvű lenni, a mozgás legyen az első, amit visszahozol a mindennapjaidba, mert nagyon jót tesz — és most nem a ruhaméretről beszélek. :) (Hiszen ugyebár a bikini body-hoz csak két dolog kell: egy bikini, meg egy body.)

 

Kelj a nappal! Amennyire tudsz, menj el korán aludni, és a természetes ébredés elősegítéséhez ne húzd be a sötétítőfüggönyt (vagy ne engedd le a redőnyt). Reggel a napfénnyel együtt fogsz felébredni, ami segít abban is, hogy ne legyél teljesen kiütve. Mivel én csak teljesen sötétben tudok aludni, azt szoktam ilyenkor, hogy felteszek egy alvómaszkot, és alvás közben pont leforgom magamról annyira, hogy reggel már látni fogom az ablakon át beszűrődő fényt. :) Így nem kell lemondanom a sötétben alvásról és a fényben kelésről sem. További tippek a könnyebb alváshoz és a gyorsabb ébredéshez a linkelt bejegyzésekben.

 

Vedd körbe magad inspirációval! Mágnesezz cuki fotókat és idézeteket a hűtőre, rajzolj aranyos képeket a naptárba, cseréld le a hátteredet a mobilon és a monitoron (ezt már mondtam sokszor, de nekem ez segít mostanában a legtöbbet — minden alkalommal, amikor bekapcsolom a mobilt, vagy leteszek valamit tálcára a monitoron, jön a vigyorgás attól, amit látok :)). Csinálj motiváló reggeli playlisteket — szemezgess az én mixtape-jeimből, ha ötletek kellenek. Ne felejts el másokat is inspirálni hasonló módszerekkel! Akkor is működik, ha neked is szükséged lenne egy kis ihletre… :) Minél többet adsz, annál több jut neked is.

 

Változtass a megszokott kerékvágáson! Találj ki saját rituálékat, amelyek eltérnek az eddigi rutintól, és feltöltenek — reggelizz a szoba napfényes sarkában; csomagolj almát és tízóraira majszold el szép lassan úgy, hogy közben tilos csinálni bármi mást (se mobil, se Facebook, se munka!); improvizálj esti mesét azon 5 szó felhasználásával, amelyeket a család mond neked (vécépumpa! koala! szivárvány! szájharmonika! vanília!). Nem csak akkor lehet kitörni a hétköznapokból, ha elutazol jó messze, és teljesen mást csinálsz, mint eddig. Csináld nyugodtan ugyanazt, csak ne ugyanúgy. ;)

Forrás: http://www.urban-eve.hu