Nyár végi vitaminvadászat

Mielőtt beköszönt az ősz, érdemes szervezetünk ásványi anyag- és vitaminkészletét feltölteni a nyárvégi zöldségek, gyümölcsök segítségével. Miből válogathatunk?

 

Véget ért a nyári napsugár és a pihenés időszaka, kezdődik az óvoda, iskola, a felnőttek pedig gőzerővel látnak neki újra a munkának. Míg lelkünk a nyaralás emlékeiből táplálkozhat a hűvösebb hónapokban, testünket is érdemes feltölteni az őszi időszak előtt. Válogassunk a nyárvégi kínálatból, és együnk minél több zöldséget, gyümölcsöt!

 

Gyümölcsös nyár végi felfrissülés - szilvázzunk!

 

A hazai szilva szezonja egészen októberig tart, ezért a lila gyümölcs az egyik legjobb választás az őszi nassoláshoz. Fogyasztásával B- és C-vitaminhoz jutunk, de olyan fontos ásványi anyagokat is beviszünk szervezetünkbe, mint a szív- és érrendszer működését támogató kálium, a foszfor, a vas, a magnézium és a kálcium.

 

Ilyenkor, a szeptemberi hajrában kifejezetten érdemes naponta egy kevés szilvát elmajszolni: javítja az immunrendszer ellenállóképességét, serkenti az agyműködést, jó hatással van az idegrendszerre, magas rosttartalmánál fogva pedig kitűnő salaktalanító. Székrekedés esetén a legjobb orvosság, ha éhgyomorra megeszünk pár szem friss vagy aszalt szilvát.

 

Tipp: Tisztítókúra szilvával

 

Emésztőrendszerünk, májunk és vesénk tisztítása érdekében érdemes pár napos szilvakúrát tartani. A szilva és az aszalt szilva ugyanis az egyik legjobb természetes méregtelenítő: a héjában található nagy mennyiségű cellulóznak köszönhetően serkenti a bélmozgást, így megszabadít az emésztőrendszerben lerakódott salakanyagoktól. A kúra alatt célszerű diétás étrendet követni, és az egyik főétkezés helyett 30-35 dkg szilvát fogyasztani. Ügyeljünk a folyadékbevitelre is: igyunk legalább 2,5 - 3 litert ásványvíz és gyógytea formájában!

 

„Szóló szőlő, mosolygó alma, csengő barack”

 

Színesítsük meg az ősz első napjait a népmesei hármassal! A szőlő kiváló B- és C-vitamin forrás, de bővelkedik folsavban és biotinban is. Az ásványi anyagokból megtalálható benne a kálium, foszfor, kálcium, nátrium, magnézium. Kitűnő hatással van egészségünkre: idegerősítő, izomregeneráló, vértisztító, méregtelenítő, elősegíti a bélbetegségek gyógyulását. Mivel a szőlő jól tárolható, még télen is szerepelhet étrendünkben.

 

Vitamintartalomban az alma sem marad le: bővelkedik C- és B-vitaminokban, béta-karotinban, tartalmaz vasat, magnéziumot, kalciumot. Az alma gyógyító hatása már rég óta ismert: a mondás szerint naponta egy alma az orvost távol tartja. Jótékonyan hat az agyműködésre, pektintartalmánál fogva pedig hozzájárul a jó emésztéshez. Savas levének köszönhetően kifejezetten frissítő, üdítő hatású, jó hatással van emésztésre és a bélflórára, méregtelenítő és tisztító hatású.

 

Az őszibarack is kitűnő szeptemberi vitaminforrás: a benne rejlő A- és C-vitaminnak köszönhetően természetes antioxidáns; niacin-, magnézium- és cink tartalmánál fogva pedig hangulatjavító hatású. Arcpakoláshoz, arctisztításhoz is tökéletes gyümölcs: tisztítja és rugalmasabbá teszi a bőrt.

 

Forrás: http://www.vitaminsziget.com